V čerpacom agregáte je osadené vysokokapacitné čerpadlo SPIRAM, ktoré je určené predovšetkým na prepravu znečistenej vody, kalu, pevných látok a vláknitých materiálov obsiahnutých vo vode. Vďaka skrutkovitej geometrii, lopatky a vyostreniu nábežnej hrany sa čerpadlo neupcháva a nezanáša a tým pádom je možné použitie aj bez potreby sacieho koša. Je preto veľmi spoľahlivé a nenáročné z hľadiska údržby.
Lopatka obežného kolesa je tvorená závitovou plochou, ktorá stúpa po kužeľovom plášti. Rôzne vyhotovenia geometrie lopatky resp. závitovej plochy umožňujú čerpadlám SPIRAM funkciu v širokej škále rýchlobežností hydrodynamických strojov. Obežné koleso tohto typu umožňuje dosiahnuť hodnoty rýchlobežností podobné diagonálnym čerpadlám.
Vďaka jednolopatkovému prevedeniu má obežné koleso čerpadla taktiež vysoký stupeň priechodnosti, ktorý oceníte či už pri doprave kalu alebo kvapalín s vysokým obsahom pevných častíc.
Vysoká účinnosť – minimálne prevádzkové náklady
Čerpadlo SPIRAM má mimoriadne vysokú účinnosť (viac ako 91%) pri zachovaní maximálnej priechodnosti pevných častíc (až 300 mm). Tieto kľúčové vlastnosti minimalizujú pravdepodobnosť upchatia čerpadla, čím je zabezpečený spoľahlivý chod agregátu pri minimálnych prevádzkových nákladoch.
Všetky komponenty čerpacích agregátov sú vyrobené z vysoko odolných zliatin a ušľachtilých kovov. Naviac, výroba týchto komponentov je od odlievania až po obrábanie a montáž agregátu realizovaná na Slovensku. Tento spôsob kontroly kvality „pod jednou strechou“ zaručuje dosiahnutie najvyššej presnosti nevyhnutnej pre dlhodobú prevádzku.
Výhody použitia čerpadla SPIRAM
Zavodnenie čerpadla je riešené vákuovým systémom, ktorý sa skladá z membránovej vývevy poháňanej remeňovým prevodom, zo sady podtlakových hadíc a zo zavodňovacieho telesa, ktorý po zavodnení pracovného objemu automaticky ukončí proces evakuácie potrubia. Možným riešením je taktiež použitie dýzy.
Pohonnou jednotkou je 4-taktný preplňovaný dieselový motor vrátane príslušenstva (Power-Pack) výkonom 15 - 560 kW pri 1450 RPM. Motor spĺňa emisnú normu Stage V podľa nariadenia 2016/1628, vydanej Európskym Parlamentom. Motory ktoré sú predmetom predaja od roku 2019 s výkonmi od 19 do 560 kW spĺňajúce nižšie normy nesmú byť používané ako pohony mobilných čerpadiel, necestných stavebných a poľnohospodárskych strojov. Motor je vybavený riadiacim panelom, a elektrickým štartérom na 12V. Nádrž paliva umiestnená buď v základovom ráme, alebo samostatnou nádržou a jej objem je navrhnutý aby bola zabezpečená kontinuálna prevádzka agregátu po dobu min. 12 hodín. Motor sa k čerpadlu pripojí pevne pomocou špeciálneho ložiskového domca a ako spojka je použitá vysokokvalitná pružná spojka neprenášajúca vibrácie.
Ako nosná konštrukcia je požitý základový rám vyrobený z pevných železných profilov, ktoré sú povrchovo upravované buď žiarovým zinkovaním alebo odolnými polyuretanovými farbami. Celá konštrukcia je pripevnená na homologizovaný prívesný vozík. Povrch prepravného vozíka je žiarovo zinkovaný pre zabránenie vytvorenia korózie a predlženia jeho životnosti.
Ako na saní, tak aj výtlaku čerpacieho agregátu sa môže nachádzať rozdeľovací medzikus s armatúrami, ktorý zabezpečuje redukciu veľkých dimenzií prírub na menšie, pre zjednodušenie práce z ťažkých podmienkach. Návrh ako dimenzií potrubí, tak aj dĺžky sú prispôsobené na prácu pracovníkov podľa legislatívy v SR (napr. váhy). Na spájanie potrubí sú používané unifikované rýchlospojky.
Čerpadlo môže byť s jeho rámom osadené na homologizovanom prívesnom vozíku. Vozík spĺňa všetky predpisy o premávke na cestných komunikáciách. Vozík je vybavený výškovo nastaviteľným ťažným ojom, čo umožní jeho jednoduché a rýchle pripojenie k rôznym vozidlám.
Čerpací agregát môže byť vybavený kapotážou – pevnou konštrukciou na prektytie motora vrátane jeho odhlučnenia spĺňajúca požadované normy.